tirsdag 19. januar 2010

Syk på papiret

Nå er jeg fortsatt i Antsirabe. Skulle egentlig ha reist tilbake til Ifanadiana for en uke siden, men jeg starta nyåret med å kjenne at noe ikke var helt som det skulle...
Så når ,resten kjørte tog til Fiarantsoa, og bada i det indiske hav, lå jeg langstrakt (og meget komfertabelt, tross alt) ut bak i en buss og ble kjørt opp og ned til Manakara, uten at jeg i ettertid kan si at jeg egentlig fikk med meg noe som helst.

Når jeg kom tilbake til Antsirabe, ble det bekreftet at jeg hadde Amøber, som er noen bakterier som gjør livet litt surere for fordøyelsessystemet.

For å være sikker på at ulumskheten skulle bli tatt knekken på, så ble jeg satt på en skikkelig hestekur, som jeg fortsatt går på. Til alle som ble litt bekymra, så føler jeg meg nå bare syk på papiret. Men å ha i seg så sterke medikamenter gjør at dagene svever litt avgårde her i regnværet.

De er litt mer løssluppen på medesiner her nede, men det er kansje ikke så rart heller når det er såppas stort utvalg av bakterier og andre greier som ikke vil deg godt her på madagaskar.

Men ikke så ille at det ikke er godt for noe. Jeg får vært innom internett når jeg har lyst, og jeg har selskap i ettåringen som frem til i dag har gått på den samme kuren.

Beklager at det er så lenge mellom hver gang det kommer ut blogg innlegg, men afrika setter sine spor :P

2 kommentarer:

  1. Birgitte Schiager21. januar 2010 kl. 11:40

    Kjære Miriam.
    Leit at du også også har fått smake hva det vil si å bli syk i Afrika.Håper du er bedre nå.Kan du ta det litt i krabbegir da!-slik at kroppen kommer seg tilbake i vigør igjen!!Hilsen Birgitte.

    SvarSlett
  2. takk skal du ha =)
    Joda, tar det i krabbegir.
    En får bare være tålmodig tror jeg. Men på mandagen skal jeg begynne og jobbe igjen. det blir kjekt =)

    Miriam

    SvarSlett