fredag 22. januar 2010

Carpe Diem

Livet er rett og slett veldig bra akkurat nå. Jeg har tatt min siste pille på amøbekuren, og nå venter jeg på at energien skal komme tilbake. Men humøret det har kommet =)

Verden smiler til meg, og da kan ikke jeg gjøre noe annet en å smile til verden
=D


Jeg har funnet ut at man kan se livet fra to sider... En kan tenke på alt det man skulle ha gjort om jeg bare hadde vært i Norge, vært frisk, hatt mulighet til... En ser så veldig lett hvor heldige alle andre er, men glemmer og glede seg over sine egne opplevelser. Derfor har jeg nå funnet ut at, jaja, snø får være snø, ski får være ski, jakt får være jakt, og kajakk får være kajakk. Nå er jeg på Madagaska, et land fullt av muligheter jeg ikke har hjemme, så da får jeg møte hver en dag med et smil, og se hva dagen bringer...

I dag har jeg så langt fått vakkert vær, god frokost, stratos og et strålende humør. Denne dagen blir god, og det skal jommen meg de neste bli også!

I går leste jeg en bok, Alkymisten av Paulo Coelho. Den er virkelig verdt å lese! Den handlet om at vi alle hadde en drøm, innerst i hjertet, men at alt for mange ikke turte og ta skritte ut i det ukjente, og følge denne drømmen. Det var virkelig en bok til ettertanke! Den oppfordret alle til å lytte til sitt eget hjerte, og våge og følge det, selv om det til tider kan være litt vanskelig.

Men jeg vil bare utfordrer alle der hjemme til å gripe dagen! Får man lyst til noe, så hopp i det! Du har ikke bestemt deg mer eller mindre neste dag om du vil eller ikke. En liten smule sunn fornuft er nok lurt og ha med i bagasjen, men det er veldig lett for at fornuften kveler alle gode ideer.

Følg hjertet, og ta steget helt ut!


Ha en fortsatt god dag, hilsen Miriam!

4 kommentarer:

  1. Birgitte Schiager23. januar 2010 kl. 13:18

    Kjære Miriam.Så morsomt da et vi kan kommunisere på bloggen din!!Helene vet hvor lite ivrig jeg er på "dataen",men dette er stas.Å få lese om dere på tur.Dere er jo så flinke og tapre.Nå håper jeg at du får kreftene dine tilbake,men jeg vil nå si at du må ligge i krabbegir et par uker til.Det er jo så varmt vet du.Jeg vil tenke at det tar litt tid å komme seg helt til hektene igjen.Også håper jeg du har tilgang på mye å drikke?+nok søvn! God hilsen fra Birgitte

    SvarSlett
  2. Jeg glemte jo å si noe om boka du anbefaler!Den høres veldig spennende ut.Den fikk jeg også lyst til å lese.Til tross for mine 52 år!!Den magefølelsen er noe rare greier! Birgitte.

    SvarSlett
  3. Ja, jeg har tilgang på nok drikke og søvnen er vel innenfor annbefalingen for hva en ungdøm bør ha... men det er fortsatt kjekt med helger, da man kan sove ekstra lenge =)

    SvarSlett
  4. Hei Miriam :) Fant link til bloggen din på Facebook, og måtte jo ta en tur innom :) Så spennende at du er på Madagaskar for tiden!! Og det er viktig som du sier, vi må bli flinkere til å se våre egne muligheter, i stedet for å fokusere så mye på alle andre. Og det er også viktig å ta litt sjanser, hvis ikke kommer man ingen vei i livet :) Kloke ord ;) Ha en fin uke, kommer sikkert på besøk i bloggen din flere ganger :)

    SvarSlett